tirsdag 6. desember 2011

Ullklær til Pernille og Teodor

Tilfeldighetene ville ha det til at jeg og to veninner fikk barn med mindre enn to månders mellomrom. Jeg har en tendens til å bli "strikkegal" når jeg er gravid, sa da var det bare å hive seg rundt å strikke ullklær. 


Jeg strikket en monsterbukse til Pernille. Fargekombinasjonen og monster-ansiktet har jeg funnet på internett, mens selve buksemodellen er egenkomponert utifra forskjellige mønster jeg liker og hva jeg synes er praktisk på små babyer.


Pernille fikk også en rillestrikket jakke som kunne brukes til buksa. Jakken er fra Strikk til nøstebarn, men garnet som er brukt er Falk fra Dale. Settet er strikket i 6mnd.


Teodor fikk seg en nøstebarndress, også den fra Strikk til nøstebarn, og den er strikket i dobbel babygarn fra Dale. Fargene jeg valgte til den va brun og lyseblå. Dressen er strikket i str. 6mnd, men jeg strikket den lenger fra skrittet og opp, for min erfraing er at dresser blir fort for små og da er det ikke lengden på ermer og ben som har vært problemet.

Både Teodor og Pernille er nå 1,5 år, så dette ble produsert sommeren 2010:) Bildekvaliteten er jo også deretter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar